Błonnik w diecie bezglutenowej

Pszenica, jęczmień oraz żyto to zboża będące bogatym źródłem błonnika niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Wyeliminowanie tych zbóż w ramach diety bezglutenowej oznacza ograniczony dostęp do produktów z błonnikiem. Na szczęście możemy bez problemu znaleźć wartościowe zamienniki powyższych zbóż, bezpieczne i, co najważniejsze, pozbawione glutenu. W jaki sposób dostarczyć sobie błonnik w diecie bezglutenowej?

Bogate źródło błonnika - bezglutenowa kasza jaglana

W diecie bezglutenowej dozwolone są kasze gryczane i jaglane. Podobnie jak inne zboża, gryka czy proso zawierają w sobie dużo błonnika, a jednocześnie są pozbawione glutenu. To bardzo popularne produkty powszechnie występujące w jadłospisie osób, które świadomie zrezygnowały ze spożywania glutenu. Bezglutenowa kasza jaglana czy gryczana są często oznaczone znakiem przekreślonego kłosa, który gwarantuje konsumentom, że produkt nie zawiera glutenu.

Niezbędną dawkę błonnika oferują płatki bezglutenowe

Wiele osób lubi rozpoczynać dzień od miski płatków śniadaniowych. W sklepach bez trudu znajdziemy płatki bezglutenowe, w których zawarta jest duża porcja pełnowartościowego błonnika. Częstym wyborem są bezglutenowe płatki owsiane. Decydując się na takie śniadanie, powinniśmy pamiętać o wyborze odpowiedniego mleka. Osoby na diecie bezglutenowej bardzo często stawiają na ekologiczne mleko bez laktozy, które jest znacznie zdrowszą alternatywą dla tradycyjnego mleka.

Produkty bezglutenowe ze skrobią kukurydzianą

Bardzo cennym składnikiem w diecie bezglutenowej jest skrobia kukurydziana, która pozwala na stworzenie bezglutenowego makaronu. Dużą popularnością cieszy się również makaron w postaci ryżu. Tutaj również wykorzystywana jest skrobia kukurydziana. Wysoka zawartość błonnika w tym produkcie na pewno pozwoli zaspokoić dzienne zapotrzebowanie. Makaron niskobiałkowy jest przede wszystkim bogatym źródłem węglowodanów, dzięki czemu dostarcza nam energii potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania każdego dnia.

Suplementacja w diecie bezglutenowej

Osoby znajdujące się na diecie bezglutenowej powinny pamiętać o odpowiedniej suplementacji. Mamy tutaj na myśli naturalną suplementację, oferowaną nam przez: siemię lniane, pestki dyni czy chociażby nasiona słonecznika. To doskonałe wzbogacenie diety bezglutenowej oraz sprawdzony sposób na dostarczenie organizmowi cennego błonnika.

Gdzie kupować produkty bez glutenu z błonnikiem?

Osoby świadomie rezygnujące z glutenu w codziennej diecie początkowo doświadczają trudności w codziennych zakupach, ponieważ nie wiedzą, jakie produkty mogą bezpiecznie wrzucić do koszyka. Z tą myślą powstał nasz internetowy sklep z żywnością bezglutenową, w którym możesz wygodnie i szybko zaopatrzyć się w produkty niezbędne w codziennym jadłospisie. Znajdziesz tu wiele produktów zawierających w sobie cenny błonnik - smaczne, pożywne i bezpieczne dla Twojego zdrowia!

Skomentuj artykuł

Zamknij
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.