Żyj sezonowo! Śniadaniowy gluten free bowl w lecie – co musi się tam znaleźć?

Miseczka pełna świeżych sezonowych składników jest najlepszą propozycją na śniadanie. Zapewni Ci energię na cały dzień. Zobacz, co powinien zawierać bezglutenowy bowl na śniadanie!

Żyj sezonowo! Śniadaniowy gluten free bowl w lecie – co musi się tam znaleźć?

Dietetycy często mówią o tym, że pierwszy posiłek dnia jest najważniejszy. Pobudza on uśpiony układ pokarmowy i daje energię na cały dzień. Warto zatem skomponować swoje śniadanie ze zdrowych i pełnowartościowych składników. Dla wielu osób jednak śniadanie jest posiłkiem trudnym do przełknięcia. Budzą się z małym apetytem i niechęcią do spożycia czegokolwiek. Rozwiązaniem może być pyszny, kolorowy śniadaniowy bowl, który z chęcią zjedzą zarówno mali, jak i duzi. Jakie sezonowe produkt wykorzystać do skomponowania gluten free bowl?

Dlaczego powinniśmy jeść sezonowo?

Najpopularniejszym posiłkiem na śniadanie są płatki śniadaniowe. Nie wymagają one zbyt dużego wysiłku podczas przygotowania. Wystarczy wsypać je do miseczki i zalać mlekiem. Śniadanie to jednak nie zawsze jest zdrowe i pełnowartościowe, szczególnie gdy zamiast naturalnego musli sięgamy po pełne cukru, przetworzone płatki. Na szczęście śniadaniową miseczkę możesz uzupełnić innymi składnikami, a najlepiej sezonowymi.

Dlaczego właściwie letnie śniadanie powinniśmy komponować z produktów sezonowych? Nic nie zawiera większej ilości witamin i składników odżywczych od świeżych warzyw i owoców. Sezonowa żywność, najlepiej jeszcze wyhodowana lokalnie bez użycia chemicznych środków, jest najlepszym źródłem cennych składników odżywczych, do których nie masz dostępu w innych porach roku.

Warto wiedzieć, że nieprawidłowe i długie przechowywanie produktów spożywczych może znacznie obniżyć ich wartość odżywczą. To właśnie dlatego lepiej wybrać pomidory z własnego ogródka niż sprowadzane z krajów położonych wiele kilometrów stąd. Sezonowa żywność w mniejszym stopniu może być także hodowana na sztucznych nawozach, ponieważ panują wokół idealne warunki do rozwoju roślin.

Jakie produkty śniadaniowe warto spożywać latem?

Latem sięgaj przede wszystkim po owoce i warzywa. Każde śniadanie powinno jednak zawierać także źródło węglowodanów złożonych, które powoli uwalniają energię i zapewniają Ci sytość na dłuższy czas. Doskonale sprawdzają się w tym przypadku płatki owsiane, orkiszowe czy różnego rodzaju kasze np. jaglana, pęczak czy gryczana. Świetną podstawą jest także ryż gotowany na wodzie czy na mleku.

Jeśli nie jesteś entuzjastą obfitych śniadań, swój śniadaniowy bowl możesz oprzeć na gęstym smoothie. Wówczas zmiksuj owoce i orzechy z gęstym jogurtem greckim i posyp twardszymi składnikami. Takie śniadanie będzie znacznie lżejsze.

Sezonowe produkty bez glutenu na lekkie śniadanie

Osoby z nietolerancją glutenu lub celiakią również mogą sięgnąć po pyszne śniadanie w formie miseczki pełnej sezonowych produktów. Pamiętaj jednak, aby korzystać z produktów naturalnie pozbawionych glutenu. Zdrowe śniadanie bezglutenowe możesz oprzeć na owsiance, do której pasuje wiele sezonowych owoców. Równie dobrze możesz wykorzystać bezglutenowe kasze np. jaglaną czy gryczaną. Produkty śniadaniowe bezglutenowe często zawierają amarantus, który również nie zawiera glutenu.

Śniadanie bez glutenu możesz uzupełnić o sezonowe owoce i warzywa. Do swojego bowla dosyp garść truskawek czy owoców jagodowych. Świetnie będą smakować pokrojone jabłka, gruszki czy śliwki. Dodaj także garść orzechów lub suszonych owoców, które uzupełnią Twój posiłek o wiele cennych witamin i składników mineralnych.

Śniadaniowy bowl możesz komponować na wiele sposobów. Świetnym pomysłem jest śniadanie na słodko składające się z samych owoców. Wówczas ryż lub płatki owsiane ugotuj na mleku krowim, lub roślinnym. Śniadanie doskonale będzie także smakować w wersji wytrawnej. Do przygotowania takiej propozycji najlepiej wykorzystaj kaszę lub ryż gotowany na wodzie oraz mnóstwo zdrowych, sezonowych warzyw.

Przepis na bezglutenowy bowl – owocowa rozkosz lata!

Nadal nie wiesz, jak skomponować zdrowe śniadanie bezglutenowe? Poniżej znajdziesz dwie propozycje, które doskonale sprawdzą się na pierwszy posiłek dnia.

Śniadaniowy bowl z kaszą jaglaną i owocami

Składniki:

  • Kasza jaglana – pół szklanki
  • Mleko roślinne lub woda
  • Sól – szczypta
  • Orzechy włoskie – 20 g
  • Maliny – garść
  • Jagody – garść
  • Syrop klonowy – odrobinę do polania na wierzchu

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną ugotuj na mleku roślinnym lub wodzie z dodatkiem soli. Następnie przełóż do miseczki. Na wierzch posyp owocami i orzechami włoskimi. Na sam koniec polej słodkim syropem.

Śniadaniowy bowl z pomidorem i bazylią

Składniki:

  • Amarantus – pół szklanki
  • Woda
  • Sól
  • Nerkowce – 20 g
  • Pomidor – ½ średniej sztuki
  • Nektarynka – ½ średniej sztuki
  • Bazylia – kilka listków
  • Oliwa – do smaku

Przygotowanie:

Amarantus ugotuj według przepisu w wodzie i z dodatkiem soli. Następnie przełóż do miseczki i ułóż na wierzchu plasterki pomidora i nektarynki. Posyp nerkowcami i ozdób kilkoma listkami bazylii. Całość skrop odrobiną oliwy.

Śniadanie bezglutenowe skomponowane z kaszy bezglutenowej lub ryżu i z dodatkiem owoców lub warzyw jest także świetną alternatywą dla przekąski. Dostarczy Ci mnóstwo cennych składników odżywczych i nasyci na długi czas.

Skomentuj artykuł

Zamknij
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.