Jak powinien wyglądać ostatni bezglutenowy posiłek w ciągu dnia?

Wokół tego, co powinniśmy jeść na kolację, narosło wiele mitów. Niektórzy uważają, że ostatni posiłek powinien składać się wyłącznie z białka i tłuszczu, a węglowodany są zakazane.

Wokół tego, co powinniśmy jeść na kolację, narosło wiele mitów. Niektórzy uważają, że ostatni posiłek powinien składać się wyłącznie z białka i tłuszczu, a węglowodany są zakazane. Inni z kolei są zdania, że kolacja powinna być bogata w węglowodany, które zapewnią lepszy sen, a białko nadmiernie obciąża układ pokarmowy w nocy. Jeszcze inni twierdzą, że kolacja to nie najlepszy pomysł i warto całkowicie z niej zrezygnować. Gdzie tkwi rozwiązanie tej zagadki? Oczywiście pośrodku! 

Kolacja idealna – czyli jaka?

Rezygnowanie z kolacji zdecydowanie nie jest najlepszym pomysłem. Dlaczego? Jeśli ostatni posiłek zjesz o godzinie 15, a spać chodzisz koło północy, to prawdopodobnie ostatnie godziny przed snem będą dla Ciebie prawdziwą męką. Może się nawet zdarzyć, że późnym wieczorem rzucisz się na niezdrowe przekąski, które z pewnością nie wpłyną pozytywnie na Twoje zdrowie. Jednocześnie jednak kolacje, składające się wyłącznie z białka lub przeciwnie – z samych węglowodanów –  także nie są najlepszym pomysłem. O wiele lepiej postawić na zbilansowany, bogaty w makro– i mikroskładniki posiłek, który zapewni poczucie sytości i dostarczy organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje na koniec dnia. A co dokładnie zjeść na kolację? To zależy od tego, na co masz ochotę – w końcu to właśnie urozmaicona dieta jest podstawą sukcesu! 

Bezglutenowa sałatka na kolację

Sałatka to zawsze dobry wybór – sprawdzi się jako śniadanie, lunch, jako kolacja czy dodatek do obiadu. Kluczowe jest jednak to, aby umiejętnie łączyć składniki. Aby sałatka była pełnowartościowym posiłkiem, oprócz warzyw powinny znaleźć się w niej węglowodany, białko i odrobina zdrowego tłuszczu. Jako węglowodany w sałatce doskonale sprawdzą się makarony bezglutenowe, ryż, kasza jaglana czy grzanki z pieczywa bez glutenu. Jako białko natomiast warto wybrać roślinne źródła protein, idealne na kolację – na przykład tofu, rośliny strączkowe czy seitan. Dobrym rozwiązaniem może być też wybór ryby z ekologicznej uprawy. Co do warzyw – panuje pełna dowolność! Sałata, pomidory, papryka, ogórki, cebula – wszystko to świetne źródła witamin, dzięki którym sałatka będzie kolorowa i pełna zdrowia. 

A może kanapki?

Kanapki to chyba najbardziej standardowy, kolacyjny posiłek – można jednak odrobinę zaszaleć, aby stworzyć coś naprawdę wystrzałowego. Wystarczy odpowiednie pieczywo jako baza, na której mogą znaleźć się smaczne warzywa, różnego rodzaju sery, wędliny czy ryba. Alternatywą mogą być tosty bezglutenowe – wystarczy odrobina sera, aby powstała pyszna, wieczorna przekąska. Oczywiście warto spożyć je z dodatkiem warzyw!

Kolacja bez glutenu może być smaczna!

Kolacja to dla wielu z nas posiłek, któremu poświęcamy najwięcej uwagi. Niestety, w ciągu dnia nie zawsze mamy ochotę na gotowanie, dlatego warto zadbać o to, aby kolacja obfitowała w witaminy i minerały. 

Skomentuj artykuł

Zamknij
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.