Owocowe śniadania bez glutenu w letniej odsłonie

Owocowe śniadanie to doskonały pomysł, by z porannego posiłku zrobić sobie prezent. To dlatego, że soczyste owoce dostarczą organizmowi wielu cennych dla organizmu składników oraz porcję naturalnej słodyczy. Ponadto owocowe śniadanie w połączeniu z bezglutenowymi płatkami oraz różnymi nasionami pozwoli jeszcze bardziej wzbogacić poranny posiłek i zapewni długie uczucie sytości.

Zdrowe i szybkie śniadanie – owsianka z owocami

Rankiem warto postawić na śniadanie z owocami, gdyż to właśnie na początku dnia organizm najlepiej poradzi sobie z trawieniem tego typu produktów. Poza tym, jeśli zależy nam na zdrowiu i czasie, to owoce są świetnym składnikiem, który jest bogactwem witamin i nie wymaga czasochłonnej obróbki.

Zdrowe i szybkie śniadanie z owocami najlepiej sprawdzi się w postaci musli. Warto je stworzyć samemu wsypując do miski płatki owsiane, orzechy, ulubione bakalie, a na końcu dodać umyte i obrane owoce. Warto spróbować przepisu na owsiankę z owocami.

Zobacz promocje

Składniki:

Wszystkie składniki należy umieścić w misce – bezpośrednio zalać wrzącą wodą i odstawić na 3 minuty pod przykryciem. Po tym czasie owocowe śniadanie w postaci musli z płatków owsianych jest gotowe do spożycia.

Płatki ryżowe z bananem i truskawkami bez glutenu

Nie każdy jednak może pozwolić sobie na śniadanie z płatków owsianych. Szczególnie osoby, które źle znoszą spożycie błonnika – a płatki owsiane mają go wiele. Alternatywnym rozwiązaniem na lekkostrawne śniadanie owocowe mogą być płatki ryżowe. Te w 100 g mają jedynie ok. 2 g błonnika. Doskonale więc sprawdzi się wykorzystanie ricevita truskawka-banan. To płatki ryżowe z dodatkiem liofilizowanych truskawek i bananów. Dodatkowo warto całość urozmaicić świeżym pokrojonym w plastry bananem oraz truskawkami.

Warto zaznaczyć, że proces liofilizowania polega na suszeniu przez mrożenie. Dzięki czemu tego typu produkty wciąż zawierają ten sam zestaw białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin, składników mineralnych i substancji biologicznych czynnych. Dlatego chętnie wykorzystywany jest przy zdrowych, a jednocześnie szybkich w przygotowaniu produktach.

Szybkie śniadanie do pracy - ricevita jabłko-cynamon

Pierwsze śniadanie na ogół zjadamy w domu, a drugim posilamy się już w pracy. Jednak pracownicze stołówki czy cateringi nie zawsze są zaopatrzone w bezglutenowe dania, czy produkty. Dlatego warto samemu zadbać o drugie śniadanie do pracy i nie martwić się o gluten. Co jednak, jeśli w ciągu dnia brakuje czasu na jego przygotowanie lub gdy kuchenny koszyk na owoce stoi pusty?

Warto sięgnąć po ricevita jabłko-cynamon. To płatki ryżowe z jabłkiem, ziarnami chia i cynamonem. Zawartość torebki wystarczy wsypać do kubka i zalać 100 ml wrzącej wody lub mleka. Ponadto płatki ryżowe są bezglutenowe oraz lekkostrawne, a w dodatku zawierają spore ilości wapnia oraz żelaza. Z kolei dodatek jabłek oraz ziaren chia dostarczy porcji witamin i antyoksydantów.

Podsumowanie

Spożywanie minimum 5 porcji warzyw i owoców dziennie zaleca Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Warto zastosować się do tej wskazówki, by zyskać lepsze zdrowie i dłuższe życie. To ważne, szczególnie przy celiakii, przy której część produktów należy wykluczyć z diety – co może wiązać się z niedoborem ważnych dla organizmu składników. Owoce z kolei pozwolą je uzupełnić i to w dodatku bez obaw o gluten, bo w końcu są to produkty naturalnie bezglutenowe.

Skomentuj artykuł

Zobacz artykuły

Zobacz przepisy

Zamknij
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.